Jumaat, 5 Jun 2009

Lewat.

Posted in by Nur |
Saya betul-betul minta maaf atas kelewatan jari-jemari ini menekan keyboard untuk mengemaskinikan blog kesayangan ramai (heh) ini. Ya Allah, rasanya sekejap sahaja masa berlalu, sampaikan saya tidak sedar yang blog ini sudah wujud sejak penghujung Mac lagi. Tulah hang, malas lagi, malas.

Serius, saya minta maaf. Iyalah, saya masih bebudak, jadi masa bila mahu fikir tentang kerja sekolah lagi, kerja rumah lagi, itu lagi, ini lagi. Sempitnya ruang antara saya dengan masa hanya Tuhan sahaja yang tahu.

Oh, sebelum semua orang murka dengan kealpaan saya, saya rasa masih belum terlewat lagi untuk saya mengucapkan terima kasih kepada Badan Pengawas Sekolah kerana telah bekerjasama untuk membereskan Hari Guru sebulan yang lepas. Ya, saya seorang yang pelupa, dah sebulan dah baru sempat ucapkan terima kasih.

Kalau boleh saya nak salam dengan semua orang yang terlibat, tetapi apakan daya, yang banyak buat kerja ialah mereka yang bertentangan muhrim dengan saya, kecuali abang-abang dan sahabat-sahabat sejantina saya yang Alhamdulillah, sudi membantu. Terima kasih juga kepada cikgu-cikgu, ramai cikgu ni, Ustaz Fuad; Umi Maudah; Cg. Roendah; dan lain-lain (jangan kecil hati kalau nama tiada di sini, saya seorang yang pelupa) yang memang banyak menolong daripada hari pertama saya diberikan tugasan sebagai pengendali tahun ini.

Saya memang terkejut kera apabila diberikan tugas yang saya rasa lebih layak untuk diberikan kepada senior-senior. Pada mulanya, memang berat hati untuk saya menghadam kenyataan ini, ditambah lagi dengan tekanan yang dihadapi sepanjang proses penyelenggaraan dan pelaksanaan, saya hampir givab (give-up). Tu, Amry tu cewi la tu cakap omputeh dalam blog. Haih. Kalaulah saya mampu untuk menceritakan kembali segala perkara yang team saya lalui untuk menjalankan amanah ini, saya akan. Tetapi saya tak mahu kerana syukur saya ditempatkan dengan golongan-golongan Pengawas yang boleh fikir sedikit, "Kalau aku tolong dia, mesti dapat pahala." Jadi, ringan sedikit tugas, kerana sudah dibahagikan kepada Biro-biro yang berkenaan. Terima kasih sekali lagi saya ucapkan kepada mereka yang terlibat secara langsung mahupun tidak.

Tahun hadapan, Hari Guru ada kelainannya, saya janji!

by Muhammad Amry.

3 Comments


  1. Nur Izni Mohd Sabri says:

    wah...dah renovate blog...bagus2...

    err...
    sorry juga kat amry kalau terasa dengan kak izni...

    ala..tahun depan tak leh tgk hangpa punya hari guru...

    p/s : mna gadjet utk chat??

    6 Jun 2009 pada 10:36 PG

  2. Amers. says:

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    6 Jun 2009 pada 2:23 PTG

  3. nurul azimah shafee

    salam, awat jrg ada cttn baru?? gud luck 4 u all guyss. pray 4 me here.. miss u all so much.. huhu jgn lupakan kak tau.. Salam perantauan dr UIAM..

    4 Julai 2009 pada 11:42 PG